20.10.2021

W dynamicznie rozwijającym się świecie, gdzie w środowisku kanałów social media codziennie walczy się o uwagę odbiorców, budowanie własnego, profesjonalnego wizerunku ma na celu zdobycie uznania oraz autorytetu wśród przyszłych pracodawców i klientów. Odpowiednią do tego platformą jest ciągle rozwijający się LinkedIn, gdzie możesz umieścić swoje internetowe portfolio, które będzie dostępne dla twoich odbiorców. LinkedIn, podobnie jak każdy kanał social media, rządzi się jednak własnymi prawami, które warto poznać zanim przystąpisz do założenia konta.

✅ wyznacz swoją grupę docelową

Zastanów się do kogo będzie skierowany twój profil? Jeśli do rekruterów, to pozwól im się znaleźć i rozważ uzupełnienie swoich danych do najwyższego poziomu. Taki zabieg pozwoli Ci również pozyskać nowych klientów oraz nawiązać współpracę z konkretnymi specjalistami. Ważnym jest uzupełnienie nagłówka i streszczenia, czyli pola przeznaczonego na podsumowanie zawodowe, które skutecznie przykują uwagę twoich odbiorców. Pobaw się w storytelling, stwórz swoją ciekawą autoprezentację, która będzie przyjazna wyszukiwarkom.

stwórz autentyczny profil

Nie zamieszczaj na swoim profilu pseudonimów oraz skrótów od imienia i nazwiska. LinkedIn to portal biznesowy, w którym ludzie chcą rozmawiać z prawdziwymi ludźmi, dlatego pokaż się z jak najbardziej profesjonalnej strony i zamieść prawdziwe informacje o sobie.

postaw na profesjonalną fotografię biznesową

LinkedIn uważany jest za największy kanał biznesowy o zasięgu międzynarodowym, a profesjonalnie wykonane zdjęcie profilowe pozwoli ci stworzyć profesjonalny wizerunek w sieci międzynarodowych kontaktów.

✅ poszerzaj swoją sieć kontaktów zawodowych

Zaproś do kontaktów swoich byłych i obecnych współpracowników, którzy będą widzieć twoje przyszłe posty oraz polecenia.

✅ publikuj profesjonalne, branżowe teksty oraz angażuj się w dyskusje

Publikuj treści regularnie, komentuj i aktywnie angażuj się w tematy, które są ważne z punktu widzenia twojej grupy docelowej – to nie tylko pozyskiwanie leadów, ale również budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie.

✅ stwórz unikalny adres URL

Niech odnośnik do twojego profilu będzie unikatowy. Podpowiadamy, jak to zrobić: wejdź na swój profil i w lewym górnym rogu znajdź opcję: Edytuj profil publiczny i adres URL, kliknij na znajdujący się przy niej długopis (czerwona strzałka na zdjęciu) i stwórz swój wyjątkowy odnośnik do profilu.

 

✅ proś o rekomendacje

Wykaż swoje doświadczenie za sprawą referencji od przełożonych, klientów czy współpracowników. Pamiętaj, aby nie prosić byle kogo o dodanie rekomendacji, zwróć się do osób z którymi np. wspólnie prowadziłeś/łaś projekt. Rekomendacje budują twój pozytywny wizerunek oraz sprawią, że ludzie będą bardziej skłonni ci zaufać.

✅  podziel się swoimi osiągnięciami i pokaż, że się rozwijasz

Warto zastanowić się nad zamieszczeniem w profilu interaktywnych linków do publikacji czy materiałów wideo, które pokażą twoje dotychczasowe osiągnięcia, wiedzę i umiejętności. Dziel się swoim dorobkiem z innymi, pamiętaj jednak, aby regularnie aktualizować materiały.

Kieruj się tymi wskazówkami, a być może spotkamy się na rekrutacji. Powodzenia!

Źródła:

  1. Gawanowska Monika, „Jak budować markę osobistą na LinkedIn?” (dostęp 07.10.2021, link: https://socialmediawbiznesie.pl/artykuly/jak-budowac-marke-osobista-na-linkedin.php).
  2. „Jak wyróżnić się na Linkedin? 7 wskazówek” (dostęp 07.10.2021, link: https://robotin.io/2021/02/18/jak-wyroznic-sie-na-linkedin-7-wskazowek/)